Jumaat, 18 Januari 2013

Umur


 Assalamualaikum wbt…Alhamdulillah hari ni sempat jugak saya update kat blog ni..terlebih dahulu saya nak  mintak maaf  sangat-sangat kepada yang mengunjungi kat blog ni kerana saya jarang nak update kat kolam ni dan kadang-kadang tu masa nak update je blog mesti je internet tak ok,ada je masalah.. saya akui juga yang saya masih  belum lagi arif sangat nak mencoret kat blog ni..banyak yang perlu saya pelajari lagi..Saya harap semua sahabat-sahabat  dapat membantu saya, yang masih baru belajar nak buat blog ni…InsyaAllah kalau tak ada halangan atau masalah internet saya nak kongsikan lagi kat blog ni, yang masih kurang terisi masa ni..InsyaAllah kita sebagai hamba  hanya merancang,Allah SWT yang menentukan segalanya..
kata-kata hikmah:






“JANGAN MENUNDA-NUNDA KEBAIKAN,SEBAB KITA TIDAK TAHU BILA UMUR KITA AKAN BERAKHIR”

Mengenai umur hari ni adalah, hari lahir saya yang ke-18 tahun dah pun berlalu 4 hariyang lepas, tak terasa masa begitu cepat pergi, rupa-rupanya dah semakin bertambah umur diri  ni dan dah tua rasanya.:-)

kadang-kadang tu buat saya terfikir-fikir ,kemana kah pergi umur kita?apakah yang kita lakukan sepanjang kehidupan kita di dunia ini..adakah perkara  baik @ buruk yang kita lakukan  ataupun sebaliknya…semoga kita semua mendapat nilai yang baik di sisi Allah SWT…Ameen Ya Rabbal Alamin..:-)

memberi peringatan buat diri saya jugak,bertambahnya umur bermakna bertambahlah  dekat diriku dengan-Nya..membuatkan diri ini memikirkan amal-amal yang telah dilakukan,dosa-dosa yang pernah dilakukan..membuatkan diri ini bersyukur dengan nikmat umur yang diberi ini,untuk bertaubat akan kesalahan yang dilakukan dan juga dapat meningkatkan lagi  amal-amal soleh bagi bekalan disana nanti..

hadirnya bersama ucapan dari sahabat-sahabat,guru-guru serta  keluarga yang dikasihi yang mendoakan kebaikan buat diri ini,tidak kira melalui sms atau sebaliknya..Terima kasih sangat-sangat  saya ucapkan,kerana masih menginggati diri ini..Awal-awal pagi dah kawan-kawan saya mesej nak beri ucapan memang tak tunggu pagi dah tepat je pukul 12 pagi ada je mesej masuk..memang terharunya dan rasa sedih pun ada juga..membuatkan diri ini teringatkan masa zaman sekolah,teringat pula saya setiap kali  ada yang sahabat-sahabat yang hari jadi memang tak serik tanya dia hari ni hari apa kat dalam kelas?saja nak kenakan kawan yang hari jadi masa tu nak menginggati..adakalanya , masuk je melangkah kat kelas ada yang beri ucapan serta doa untuk diri ini...memang banyaklah kenangan kat sekolah tak dapat dilupakan..Semoga semua pelajar  SPM  2012 akan mendapat keputusan dengan cermerlangnya…Ameen...

Apa-apa pun,semoga Allah SWT makbulkan doa kalian..doakan diri ini terus kuat dan istiqamah atas jalan ini dan juga semoga kita semuanya mendapat nilai yang baik di sisi Allah SWT…Ameen Ya Rabbal Alamin…

 "SYUKRAN JAZILAN  BUAT SAHABAT-SAHABAT YANG MENGUNJUNGI BLOG INI..":-)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan